PPC reklama patří k hojně používanému marketingovému kanálu, který přináší rychlé výsledky. Jak ale podnikání roste, dost možná dospívá do bodu, kdy je správa PPC kampaní nad vaše interní síly a vy se potřebujete obrátit na odborníky. Bude pro vás lepší online marketing agentura, nebo PPC specialista?
PPC specialista
Pokud zvolíte ke správě vašich PPC kampaní specialistu-freelancera, budete vždy přesně vědět, kdo se o vaši reklamu stará, a v případě problémů se můžete obrátit na jednoho konkrétního člověka. Navázání i ukončení spolupráce je rychlejší než u agentura a je snazší domluvit osobní setkání. Co se týče ceny, i ta bývá o něco nižší, avšak s vyššími zkušenostmi se ceny značně stírají.
Najmutí freelancera má i svá rizika. Málokterý z nich totiž nabízí kompletní správu od návrhu grafiky až po texty a UX design. Pokud se tedy vaše firma rozroste, bude nejspíš nutné tým specialistů rozšířit, čímž se komplikuje koordinace a komunikace. Freelancer za sebe nemá zástup v případě nemoci či dovolené a pokud pracuje pro více firem, může být prací zcela zahlcen na úkor vašich kampaní.
Marketingová agentura
V agentuře pracuje větší počet lidí, z nichž se každý specializuje na jinou marketingovou agenturu. Pokud tedy plánujete rozjíždět víc marketingových kampaní, je lepší investovat do agentury. Máte jistotu zastupitelnosti, nemusíte koordinovat jednotlivé specialisty a mnohdy získáte také přístup k exkluzivním nabídkám od jejich partnerských firem.
Cena marketingové agentury bude o něco vyšší, protože se do ní musí promítnout i pronájem kancelářských prostor a další náklady. Nebývá vždy zcela jisté, kdo má na starosti konkrétní úlohu, ale na druhou stranu vás u agentury budou zajímat především výsledky, nikoliv proces.
Neexistuje jednotný návod, každé firmě bude vyhovovat jiný přístup. Ať už zvolíte na správu kampaní kohokoliv, počítejte s tím, že se výsledky neprojeví hned.