Kdy jindy uvažovat o pojištění majetku než ke konci roku, kdy k nehodám dochází mnohem častěji? Vánoční svátky a navazující silvestrovské veselé nejsou spojeny jen s pohodou, rozjímáním či bujarým veselím – ať už kvůli vypitému alkoholu nebo jen z nepozornosti, zvýšený počet škod je zkrátka realitou. Dvě z pěti českých domácností přitom nejsou pojištěné a čtvrtina lidí o uzavření pojistky ani neuvažuje.
Přibližně šestina nepojištěných domácností odmítá pojistné produkty kvůli ceně. Pojištění majetku přitom nebývá drahé a s přihlédnutím k výši škod, které mohou následkem nehod či působení vnějších faktorů nastat, se poplatky jeví jako pakatel.
Pro pětinu domácností je důvodem nedůvěra vůči pojišťovnám. Obávají se, že by v případě škody, pojistné plnění neobdrží. Zřejmě je odrazují negativní zkušenosti lidí, které kolují na internetu a čas od času se objeví i v jiných médiích. Tyto případy mají obvykle společného jmenovatele – špatně nastavená smlouva. Pokud si pojištěnec např. nepřiplatí za rizika, která nejsou součástí standardního balíčku, případně neřeší rozdíl mezi pojištěním domácnosti a nemovitosti, nemusí mít na náhradu škody nárok.
Dvě pětiny nepojištěných Čechů by k uzavření pojistky přesvědčila nižší cena nebo zvýšení příjmu.
Každý sedmý by si pojištění domácnosti sjednal na základě vlastní zkušenosti s živelnou pohromou či vandalismem. Přesvědčila by je i zkušenost někoho z okruhu blízkých osob.
Mezi nepojištěnými domácnosti se ovšem najde i poměrně dost potenciálních zájemců o uzavření pojištění. Uvědomují si přínos, ale prozatím se nerozhodli pro konkrétní produkt a stále čerpají informace z nezávislých zdrojů.
Pojišťovny tak stále mají kde získávat nové klienty. Lákají je na slevy (např. nižší cenou při uzavření pojištění přes internet) i tím, že k produktu nabídnou zdarma pojištění odpovědnosti nebo jiné doplňkové pojištění.