Ten, kdo řeší problém, jak zvýšit návštěvnost webu, se dříve či později setká s pojmem SEO. Jakmile víte, že chcete tuto službu, bude dalším krokem hledání SEO profesionála. Mezi špatné SEO specialisty lze bohužel zařadit nejen známé agentury, ale také konzultanty na volné noze. Poradíme vám, jak postupovat při hledání vhodného SEO specialisty.
-
Kde začít s hledáním?
Ve vyhledávačích
Zde zadejte některé výrazy jako:
- SEO konzultant
- SEO služby
- SEO specialista
- Specialista na SEO
- Analýza klíčových slov
nebo podrobnější:
- Jak na zvýšení návštěvnosti webu a konverze?
- Jaké jsou nejlepší nástroje na analýzu webu
V oborovém katalogu
- Navolnenoze.cz
- firmy.cz
- najisto.cz
V SEO diskuzích
- jakpsatweb.cz
- SEOforum.cz
Na sociálních sítích
-
Jak rozpoznat SEO odborníka?
Nejprve se podívejte na jeho web. Důležité je, zda na vás působí profesionálně, zda je srozumitelný. Najdete na webu fotku odborníka a jméno? Jsou na webu veškeré údaje? Píše vybraný specialista také blog o online marketingu? Zajímat by vás mělo také to, zda je snadno dostupný kontaktní formulář nebo ne.
Na webu pak posuzujte zda má jasné sdělení, bez gramatických chyb a zbytečné omáčky. Důležité je také to, zda nabízí pouze konkrétní službu nebo balík obecných služeb. Na blogu se koukněte na to, jak často přispívá novými články. Zajímat by vás mělo, zda jde o detailní články, bohaté na obsah a videa nebo jen prostoduchý obecný text.
-
Hlavní kritéria výběru
Reference – hledejte relevantní hodnocení klientů. Nerozhoduje jejich počet, ale kvalita.
Doporučení – v případě, že vám někdo specialistu doporučí, víte jaké má zkušenosti a jaká je jeho práce.
Veřejná osoba – známé a veřejné osoby SEO konzultantů jsou vidět na internetu, ale také na veřejných akcích, kdy poskytují rozhovory nebo školí. Najdou se však i takoví, kteří nechtějí veřejně vystupovat.
Cena – kvalitní odborník nebude levný. Konzultantům s nízkou cenou se vyhněte obloukem.
-
Jaký má být SEO specialista?
- Má skvělé komunikační schopnosti
- Chodí včas
- Nechybí mu analytické myšlení
- Má přehled o SEO nástrojích, možnostech vyhledáváčů, internetu
- Vzdělává se
- Jasně řekne co nabízí, jak toho dosáhne, jaké má reference
- Detailně rozepíše cenu
- Nechybí kontaktní informace
- Snaží se získat co nejvíce informací od vás
- Vysvětlí vám postup práce, také kdy můžete očekávat výsledky
- Sdělí vám konkrétní nabídku
- Zmíní se o ceně a zkušenostech
Nezapomínejte se ptát na to, co vás zajímá. Odpovědi by měly být více než uspokojující. Také konzultant musí vědět o čem mluví, nastínit vám jakých výsledků a čím jich chce ve vašem případě dosáhnout.